Blique by Nobis


"Försäljningen har gått upp – säkert med 50–60%"


- På Blique by Nobis har vi en fantastisk innergård, som rymmer 150 gäster, och en restaurang med fullständiga rättigheter. Med den dragningskraften som sport, och kanske framför allt fotboll, har får vi en fantastisk möjlighet att skapa en fotbollsfest. 

Oscar Durling, Community Manager på Blique by Nobis & Nobis Hotel i Stockholm, förklarar varför fotboll på storskärm var det naturliga valet för Blique by Nobis.

- Alla gillar fotboll. Det spelar ingen roll vad du jobbar med, var du bor eller var du kommer ifrån – vi kan alla förenas i sportens värld.

Det koncept som Nobis har satsat på är att visa fotboll på en 25 kvadratmeter stor skärm på hotellets innergård, där de serverar mat och dryck från hotellrestaurangen ”Gården”.

- Vi visar alla matcher alla dagar vi har möjlighet, säger han.

Det råder inget tvivel om att satsningen har varit populär, såväl bland besökare som bland de som bor på Nobis Hotel.

- Det här har ökat försäljningen med säkert 50–60 procent hittills – och det gör att vi tjänar in investeringen väldigt fort, säger han.

Han berättar också om det smidiga samarbetet med Allente.

- För oss är det väldigt viktigt att bygga långsiktiga relationer med våra partnerföretag, för att få ut så mycket som möjligt av det vi vill skapa här på Blique.

- För mig är det självklart att vi kommer att satsa på detta även framöver, avslutar han.

 

Hur kan vi hjälpa dig idag?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och svarar på dina frågor.