Formulär för felanmälan - Fiber-tv

När det kommer till felsökning och felanmälning på en fibertjänst är det många uppgifter som behövs. Därför är det bäst om du som kund har möjlighet att fylla i så mycket information som möjligt i detta formulär, så att vi har större chans att snabbt och effektivt felsöka och lösa de problem du upplever.

Du måste vara inloggad för att skicka formuläret. Om du är inloggad och ändå inte kan skicka det, se till att "Do not track" inte är aktiverat i din webbläsares inställningar.
Du hittar kundnumret på dina fakturor, bekräftelse eller inne på Min Sida.
Vi kan behöva kontakta dig för att komplettera uppgifter eller informera om status.
Komplettera med din mailadress.
Fyll i datum och tid som du vet att tjänsten senast fungerade.
Meny-> Inställningar -> Information -> Ethernet IP-adress
ELLER
Meny-> Inställningar -> Enhetsinställningar -> Om -> Status
Du hittar din MAC-adress på samma ställe som din IP-adress.
Oftast står dessa meddelanden med en siffra först. Exempelvis "Fel 53:"
Har du kopplat din tv-box direkt till din tjänstefördelare? Välj JA om din tv-box är kopplad direkt med nätverkskabel till din tjänstefördelare Välj NEJ om din tv-box är kopplad via någon Switch, Uppkopplingskit, Router eller annan utrustning.
Välj JA om din tv-box är kopplad direkt med nätverkskabel till din tjänstefördelare Välj NEJ om din tv-box är kopplad via någon Switch, Uppkopplingskit, Router eller annan utrustning.
Beskriv vilken port du kopplade in nätverksabeln från boxen, in i tjänstefördelaren. Dessa är ofta numrerade.
Använd textfältet för att beskriva hur lamporna på din tjänstefördelare lyser när din tv-box är igång.
Se om det lyser vid båda ändarna av nätverkskabeln (baksidan på boxen och respektive LAN-port på tjänstefördelaren)
Oftast hittar du denna informationen på klisterlappen på din tjänstefördelare.
Försök beskriva så utförligt som möjligt vilka problem du upplever med din tv-tjänst.