Information om sammanslagningen

Viasat + Canal Digital = Allente

Viasat och Canal Digital har slagits samman och bildar det nya bolaget Allente. Vi lovar att hålla dig uppdaterad på vad som händer framåt och är så glada att få dela vår resa med dig!

Varför gör ni detta?
Genom att kombinera de två bolagen kan vi uppnå ännu mer än på egen hand. Du fortsätter att få ett tv-utbud av toppkvalitet i form av innehåll, bild- och ljud-kvalitet, användarupplevelse och kundservice. Vi strävar efter att fortsätta vara ditt förstahandsval när det gäller tv, bredband och innehåll.

Hur påverkar den här sammanslagningen mig som kund?
Vi lovar att hålla dig uppdaterad framöver eftersom vi strävar efter att stärka det vi kan erbjuda dig som kund! Men för tillfället kan du sitta lugnt i båten, du kommer fortsätta att erhålla samma tjänster som idag, behålla samma relation till oss som tjänsteleverantör och få dina fakturor på precis samma sätt som tidigare. Fortsätt att njuta av vårt innehåll under tiden!

Vad heter det nya bolaget?
Det nya företagsnamnet är Allente. De två konsumentvarumärkena Viasat och Canal Digital kommer dock att finnas kvar. Därmed fortsätter du vara en värderad kund till Viasat / Canal Digital.

Vad är bakgrunden till namnet Allente?
Allente står för All ente(rtainment). Tanken är att bygga på vår passion för innehåll och underhållning, samt på vårt kvalitetsarv och varumärkeslöfte. Vi står för alla de saker vi söker efter när vi letar efter bra underhållning att se och dela med andra.

Kan jag behålla mitt abonnemang som det är?
Ja, du kommer att fortsätta med ditt abonnemang precis som förut även efter sammanslagningen. Som ett gemensamt bolag arbetar vi hårt för att så småningom kunna ytterligare stärka vårt erbjudande och vi lovar att hela tiden hålla dig som kund uppdaterad kring eventuella förändringar.

Varifrån får jag min faktura?
Det som har skett är att vi har slagit ihop två företag under ett och samma paraply – Allente. Våra två konsumentvarumärken Viasat och Canal Digital kommer dock fortfarande att finnas kvar, varför du fortsatt kommer att få din faktura från din nuvarande leverantör precis som vanligt. Detsamma gäller om du har autogiro eller e-faktura. Du som kund behöver alltså i dagsläget inte göra något för att allt ska fungera som vanligt.

Kommer ni fortsätta erbjuda de produkter ni har idag?
Du kommer att behålla ditt abonnemang med samma produkter, kanaler och tillhörande innehåll som idag.

Var kan jag hitta mer information om förändringar som sker?
Vi är glada över att du, precis som vi, är intresserad av vad vår framtid har att utvisa. Vårt löfte är att hela tiden informera och hålla dig som kund uppdaterad kring eventuella förändringar. Via vår hemsida kan du alltid få tillgång till senaste nytt om vår sammanslagning och annan nyttig information.

Kommer priserna att förändras på grund av sammanslagningen?
Vi har ingen avsikt att genomföra en prisökning på grund av sammanslagningen mellan Canal Digital och Viasat. Tyvärr kan vi dock inte utesluta prisökningar på grund av eventuella förändringar i erbjudandet i senare skeden.

Kommer man att få tillgång till mer innehåll tack vare sammanslagningen?
Nuvarande innehållsrättigheter kvarstår och förblir som nu, så du kommer fortfarande att kunna se allt innehåll du har tillgång till idag. I takt med att det nya företaget formas kommer vi dock fortsätta att utvärdera vårt erbjudande. Självklart informerar vi dig i god tid innan det sker eventuella förändringar.

Relaterat innehåll

Allente tipsar Integritetspolicy Allentes kanaler via en annan tv-leverantör TV Chile
Radiokanaler i din tv-box Ånger av beställning Uppsägning av abonnemang Hyra av programkort
Kompensation för inställda eller avbrutna sportevenemang Ordinarie pris på ditt sportutbud från 1 juni Prova på F-Secure SAFE kostnadsfritt i 3 månader Fotbollsrättigheter
Överlåtelse av abonnemang Reklamation Plattformsbyte Allmänna villkor
Prislista | Telefoni Garanti Har du blivit kontaktad av våra säljare? Retur av programkort vid uppsägning
Fraktavgift Undertexter för hörselskadade Allente Fritidshus Prislista | Tv
Att tänka på vid flytt V Sport Golf HD SVT:s regionala kanaler Avsluta tillval
Checklista för dig som är ny kund hos Allente Tv i flera rum DPlay beställningsformulär Chatta med kundservice
Discovery+ hos Allente Min sida | Skapa och logga in Kontakta kundservice Norska och danska kanaler
Allente Guld V Golf Card Pausa abonnemang C More Sport som tillval hos Allente
Uppgradering av abonnemang Nytt pris Bredband hos Allente Bindningstid
Nedgradering av abonnemang Priser och tv-paket Uppsägning av abonnemang Hur loggar jag in på C Mores egen streamingtjänst?
Så får du tillgång till Viaplay Hur ser jag lokala nyhetskanaler? Vad är en Dagsbiljett? Har ni Pay-Per-View?
Avtalsvillkor Var hittar jag information om mitt abonnemang? Prislista Vad är ett Tvillingabonnemang?
Uppsägning Reklamationsrätt Hur överlåter jag mitt abonnemang? Jag ska flytta till ett nytt hus – vad gäller då?
Vad är ett depositionskort? Om det uppstår en tvist När får jag min hårdvara? Kanallista
Pausa abonnemanget