Nedgradering av abonnemang
Som kund hos Allente kan du röra dig fritt mellan olika tv-paket oavsett om du har ett löpande abonnemang eller ett abonnemang med bindningstid.*
För att få hjälp med att nedgradera ditt abonnemang är du varmt välkommen att ringa oss, så hjälper vi dig. Vårt nummer och öppettider hittar du längst ner på hemsidan. När en nedgradering genomförts tar det 30 dagar innan denna träder i kraft.
Tänk på att ditt utbud på Viaplay baseras på ditt valda tv-paket hos Allente. Vid en nedgradering kan därför innehållet i Viaplay komma att påverkas. Detsamma gäller dig som har tillgång till Allente-appen.
*Kan avvika om du tecknat ditt abonnemang under en specifik kampanj.
-
För att minska ditt Tv-paket eller bredband kan du enklast göra detta på "Min sida" under fliken "Mitt abonnemang"
Har du en avtalstid behöver du starta en chatt med kundservice för att schemalägga en nedgradering
För att minska ditt utbud gör du följande.
- Logga in på min sida
- Tryck på lilla gubbeikonen längst upp till höger och tryck på "Mitt abonnemang"
- I rutan där det står "Ditt tv-abonnemang" kan du trycka på knappen som heter "Byt paket"
- Efter du har tryck på den knappen så kommer du få upp alternativ till vad du kan byta till
Går det inte att byta paket, kan det antingen bero på ett systemfel eller att du har en bindningstid på ett större paket som gör att du inte kan byta.
För att ta reda på vad som gäller är det nog bäst att du pratar med oss i chatten. Klicka på chattikonen längst nere till höger.
För att minska ditt Tv-paket eller bredband kan du enklast göra detta på "Min sida" under fliken "Mitt abonnemang"
Har du en avtalstid behöver du starta en chatt med kundservice för att schemalägga en nedgradering
För att minska ditt utbud gör du följande.
- Logga in på min sida
- Tryck på lilla gubbeikonen längst upp till höger och tryck på "Mitt abonnemang"
- I rutan där det står "Ditt tv-abonnemang" kan du trycka på knappen som heter "Byt paket"
- Efter du har tryck på den knappen så kommer du få upp alternativ till vad du kan byta till
Går det inte att byta paket, kan det antingen bero på ett systemfel eller att du har en bindningstid på ett större paket som gör att du inte kan byta.
För att ta reda på vad som gäller är det nog bäst att du pratar med oss i chatten. Klicka på chattikonen längst nere till höger.