Har du blivit kontaktad av våra säljare?

När man har marknadens största utbud av underhållning vill man förstås att alla ska veta det. Därför kontaktar vi folk via hembesök och via telefon. Om du har blivit kontaktad av oss och vill ha mer information kan du läsa mer här.

Allente kravställer att samtliga återförsäljare följer branschorganisationen Kontaktas etiska regler för marknadsföring över telefon till konsument. Här kan du läsa reglerna

Hembesök
Allentes Field Sales-team arbetar med försäljning via hembesök, marknader och mässor runt om i Sverige. Vi har idag representanter för vår hemförsäljning över hela landet. Besöken sker under schemalagd arbetstid mellan 14.00-21.00.

Våra Allente-säljare bär alltid kläder med loggan på. Alla säljare bär idbricka där det står tydligt att de är från Allente vid varje besök samt Allente-kläder.
På idbrickorna står det säljarnas för och efternamn samt telefonnummer till ansvarig på Allente, som kan verifiera att säljaren arbetar på Allente eller hos någon av våra partners:

  • Innovative Sales
  • Value Sales
  • Devi Group
  • Grow Forward
  • VitaSales
  • Tradecom

Allentes-säljare säljer endast Allentes produkter och tjänster.

Telefonförsäljning
När vi ringer dig använder vi externa telemarketingföretag. Det är viktigt för oss att du blir bemött på ett trevligt sätt, och för att säkerställa detta gör vi kontinuerliga kvalitetsundersökningar. De ringer dig tidigast 08:00 och senast 21:00 och ska under första delen av samtalet uppge minst sitt förnamn. Det ska även framgå på ett väldigt tydligt sätt i inledningen av samtalet att de representerar Allente. Samtliga säljare ska även ha förståelse för GDPR och dess betydelse. Alltså om en kund inte önskar vidare kontakt så ska kunden i fråga tas bort från systemet så man inte blir uppringd igen.

Bolagen vi jobbar med heter:

  • Nordic Operation Center
  • PEC SWEDEN
  • Devigroup
  • Innovative Sales
  • Value Sales
  • Salesgarden
  • Easy Sales
  • Movere

Vi följer bestämmelserna hos NIX-telefon. Vi är medlemmar i Kontakta (före detta Sveriges Callcenter Förening, SCCF) samt ställer krav på att våra telemarketingföretag är medlemmar och följer branschetiska regler från Kontakta och SWEDMA.

Önskar du inte bli kontaktad? Vänligen maila oss på kundservice@allente.se