Pappersfaktura

Filmen nedan guidar dig genom en betalning via pappersfaktura 👇

Om faktura

När får jag min faktura?
Pappersfakturor skickas ut den 20-25:e varje månad. 

Påminnelsefaktura
Får du en påminnelse trots att du har betalat din faktura ber vi dig kontrollera att du har angivit korrekta uppgifter vid inbetalningen. En påminnelsefaktura skickas vanligen ut mellan 15-20:e månaden efter att en betalning varit sen och innehåller din både månadskostnad och påminnelseavgift om 60 kr.
Har du betalat de senaste dagarna, och alla uppgifter är korrekta, kan du bortse från påminnelsen. Om du har tappat bort fakturan, eller om du inte fick den av någon anledning, kan du logga in på Min sida för att se dina senaste fakturor, betala och ändra faktureringsadress.

Om beloppet skiljer sig från föregående faktura:
Har du ändrat ditt abonnemang, till exempel om du har uppgraderat eller minskat ditt utbud kommer denna ändring adderas till nästkommande månads faktura. Därför blir du fakturerad för en något längre period än vad du är van vid, och därför är beloppet något högre denna månad.

På fakturan specificeras vilka produkter och perioder du betalar för. Mer om detta förklarar vi ytterligare i nedan fakturaguide. 


Fakturaguide
I vår fakturaguide går vi igenom vi de olika delarna i din faktura och beskriver hur du exempelvis hittar OCR-nummer, ditt kundnummer och summan för din faktura. I guiden går vi också igenom fakturabeloppet, vad som händer när en kampanj tar slut och förklarar vad som händer vid en påminnelsefaktura.

Olika betalningssätt
Det finns olika betalningssätt - vanlig faktura, autogiro eller e-faktura. Se Våra betalningssätt för mer information.

Om du har ytterligare frågor om din faktura ber vi dig kontakta kundservice på 0770 27 27 00.