Så här läser du din faktura - frågor och svar
Funderar du över något gällande din faktura från Allente? Här försöker vi ge svar på de vanligaste frågorna vi får.
Om du nyss har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det vara så att fakturan ser lite annorlunda ut, och den första fakturan är alltid lite högre än vanligt.
Du hittar alltid en kopia av fakturan och kreditbelopp på Min sida. Här kan du också betala utestående fakturor och få en översikt över ditt abonnemang.
I vår fakturaguide går vi igenom vi de olika delarna i din faktura och beskriver hur du exempelvis hittar OCR-nummer, ditt kundnummer och summan för din faktura. I guiden går vi också igenom fakturabeloppet, vad som händer när en kampanj tar slut och förklarar vad som händer vid en påminnelsefaktura.
-
-
Jag har uppgraderat till ett nytt paket. Varför är fakturabeloppet betydligt högre än vanligt?
Detta händer när du uppgraderar till ett nytt paket:
Först betalar vi tillbaka det belopp du redan har betalat för paketet du hade förut (kreditbelopp)
Sen får du en ny faktura för ditt nya paket som gäller från och med då du beställde paketet.
Du hittar all information om det vi har betalat tillbaka (kreditbeloppet) och det nya beloppet du ska betala (ny faktura) på MinSida.
Detta händer när du ingår nytt avtal med bindningstid
Vi har flyttat dig till paketet som motsvarar det du har valt att prenumerera på.
Vi betalar tillbaka det belopp du redan har betalat för paketet du hade förut (kreditbelopp)
Första fakturan efter du ingått ett nytt avtal kommer innehålla ditt nya paket som beräknas från tidpunkten du beställde det. Här kan du se vilka paket vi har nu.
Du hittar all information om det vi har betalat tillbaka (kreditbeloppet) och det nya beloppet du ska betala (ny faktura) på MinSida.
-
Vad är Allentes bankgironummer?
Vårt bankgironummer är 5613-0230.
-
Varför har jag fått en utbetalning från er?
Om du nytt gjort ändringar i abonnemanget kommer detta påverka din faktura. Eftersom du betalar i förväg får du tillbaka det du redan har betalat in för den tidigare paketlösningen. Sen kommer du få en ny faktura som gäller för perioden sedan ändringen utfördes.
-
Jag kan inte se att jag har fått någon utbetalning, trots att jag har fått en betydligt högre faktura?
Du kan hitta kopian av kreditbeloppet på MinSida och det här beloppet överförs också till samma konto som du gjorde din sista inbetalning från. Det utförs oftast flera mindre utbetalningar och inte en stor utbetalning, så var uppmärksam på att flera små belopp tillsammans kan utgöra en större summa.
-
Var hittar jag en sammanställning av mina kostnader för telefoni?
I din fakturaspecifikation (pappersfaktura, e-faktura eller autogiro) hittar du dina kostnader för telefoni via Allente.
-
Får du ett felmeddelande om att OCR-numret inte stämmer när du ska betala din faktura?
Kontrollera alla betalningsuppgifter inklusive bankgironummer så att det stämmer med vad som står angivet på din faktura.
-
Vad hittar jag mina tidigare fakturor?
Både aktuella och äldre fakturor hittar du på Min Sida.
-
Två abonnemang hos Allente men kan bara se en faktura på Min Sida?
Vänligen kontakta kundservice på 0770 27 27 00, så kan vi undersöka om det är möjligt att slå samman dina abonnemang och eventuellt reducera din månatliga kostnad.
-
Jag betalar mina Allente-fakturor via e-faktura men har fått en pappersfaktura, varför?
Om du får en påminnelse skickas den ut som pappersfaktura. När påminnelsen är betald kan du betala dina fakturor via e-faktura igen.
Har du fått en pappersfaktura istället för e-faktura? Vänligen ansök på nytt om e-faktura eller kontakta kundservice på 0770 27 27 00.