IP-adressen börjar INTE med 10.xxx.xx.xxx

Din tv-box verkar vara felaktigt inkopplad då den tar emot en IP-adress som inte är direkt från tjänstefördelaren. Börjar IP-adressen på 192.xxx.xx.xx har du t.ex. kopplat den via en router och då fungerar inte tv-tjänsten.

Det du behöver göra nu är att koppla tv-boxen direkt till din tjänstefördelare. Är din tv-box redan kopplad direkt mot rätt port i tjänstefördelaren, hoppa då till steg 2.

Du kopplar tv-boxen till tjänstefördelaren så här:

Koppla nätverkskabelns ena ände i tv-boxen och den andra i den port i tjänstefördelaren som är avsedd för tv (vanligtvis LAN 2). Har du kringutrustning så som router, uppkopplingskit eller trådlösa tv-bryggor ska du alltså koppla ur dessa och dra en kabel rakt mellan boxen och tjänstefördelaren.

Tjänstefördelare

  1. Starta nu om din tv-box samt tjänstefördelare. Gå tillbaka till din tv-box och kontrollera IP-adressen igen. Gå in på Meny på fjärrkontrollen -> Välj "Inställningar" -> Välj "Information". Kolla nu vad som står under "Ethernet IP-adress".
  2. Börjar IP-adressen nu med 10.xxx.xx.xxx så har du fått rätt signal in i din tv och kanalerna bör fungera. Om det fortfarande inte fungerar trots att du har rätt IP-adress, ska du följa instruktionerna på den här sidan.
  3. Börjar IP-adressen fortfarande inte med 10.xxx.xx.xxx trots att du nu kopplat rätt, så behöver en felanmälan göras. Gå då hit för att fylla i en felanmälan.