Problem med mjukvarunedladdning för Samsung 5140

Vissa kunder med Samsung 5140 upplever just nu problem med en mjukvarunedladdning.

Följ de här stegen för att lösa problemet:

  1. Dra ut strömsladden. 
  2. Tryck in "Pil upp/(CH+)" på ovansidan av boxen.
  3. Håll in "Pil upp/(CH+)"-knappen samtidigt som du kopplar in strömsladden igen.
  4. Vänta till meddelandet "Downloading software from the network" dyker upp på TV-skärmen. Nu kan du släppa knappen.

Nu laddas ny mjukvara ner och förhoppningsvis löste det problemet för dig. Annars kan du pröva att göra om steg 1 till 4 några gånger. Hjälper det inte går du vidare till nästa steg:

Låt tv-boxen vara helt strömlös tills IP-adressen släpps. Det tar olika lång tid i olika stadsnät, och därför rekommenderar vi att du låter boxen vara strömlös i 4 timmar.

  1. Låt tv-boxen vara strömlös upp till fyra timmar.
  2. Innan du startar upp boxen, gör en manuell nedladdning av mjukvaran enligt samma steg som tidigare.
  3. Om det fortfarande inte fungerar, gör om steg 1, men låt den vara avstängd längre tid och gärna över natten denna gång.

 

Behöver du ytterligare hjälp? Ring vår kundservice på 0770 27 27 00.