Du är vår bästa kund!
Det låter kanske som något vi säger till alla - men det kan vi garantera att vi inte gör. Du tillhör de kunder som har två abonnemang hos oss så är det någon som kvalar in som vår bästa kund så är det du!
Vi har dock full förståelse för om du är tveksam inför att fortsätta med två abonnemang framöver och hjälper gärna till att se över vad som kan vara den bästa lösningen för just dig.
Ring oss på telefon 08-562 443 15 vardagar kl 8-17 så finns det en handläggare redo att att hjälpa dig på en gång. ”VIP treatment” såklart.
Frågor & svar
-
-
Vad finns det för fördelar med att ”slå ihop” abonnemanget till ett?
Exakt vad dina fördelar blir kan vi reda ut tillsammans med dig om du ringer numret här ovan, men du slipper t ex få två fakturor och kan gå över till att endast streama dina tv-kanaler via Allente-appen.
-
Jag har Viasat-abonnemanget i ett rum och Canal Digital-abonnemanget i ett annat. Hur gör jag för att fortsätta så om jag går över på ett abonnemang?
Du kan välja att behålla ett abonnemang och lägga till ”Tv i flera rum” istället. Då har du samma utbud på fler kort, fast på samma abonnemang?
-
Jag har det ena abonnemanget på landet och det andra i stan. Hur gör jag för att fortsätta ha tv på båda ställena när jag går över på ett abonnemang?
Inga problem! Ring oss så hittar vi bästa lösningen för dig.
-
Kan jag fortsätta med två abonnemang om jag vill?
Ja absolut!
-
Hur gör jag för att få behålla det utbud som jag har idag?
Vill du fortsätta med ett utbud som är helt identiskt med det du har idag så rekommenderar vi att du fortsätter med två abonnemang, men det vi erbjuder i de olika abonnemangen (tidigare Viasat och tidigare Canal Digital) är idag väldigt lika. Dessutom strävar vi efter att göra det helt likt framöver. Beroende på vilka tv-paket som ingår i dina båda abonnemang och vad du har för tv-vanor så kan det hända att ”slå ihop” abonnemangen också ger ett identiskt utbud.
Hör av dig till oss på telefonnumret ovan så går vi tillsammans igenom vilka tv-paket du abonnerar på och hittar en bra lösning.
Har installatören varit hemma hos dig för att justera parabolen och uppdatera programvaran än?
Om inte finns kortfattad information och några saker att tänka på inför besöket här nedan.
Enkla förberedelser – vad sker under besöket?
Installatören kommer hem till dig för att justera parabolen, uppdatera programvaran i din tv-box och går samtidigt igenom din utrustning. Allt detta är kostnadsfritt för dig. Några saker att tänka på inför besöket: - Installatören kommer att uppdatera programvaran i din/dina tv-boxar. Se gärna till att det är enkelt att komma åt samtliga rum där du har en tv-box installerad, så slipper installatören ska slippa röra vid ytor i onödan (med tanke på Covid-19). - Om ditt internet är lösenordsskyddat är det bra att ha lösenordet tillgängligt inför uppkoppling av tv-boxen. Normalt utförs arbetet på under en timme. Om installatören behöver byta ut delar kan det i vissa fall ta längre tid.
Kostnadsfri service ingår
Vid besöket går vår erfarna installatör igenom din utrustning och ser till att du fortsatt har bästa möjliga tv-upplevelse, med en bra och stabil ljud- och bildkvalitet. Du får 12 månaders garanti på servicen.* *Behöver du rapportera in ett fel måste detta ske inom 12 månader efter att servicen har slutförts. Garantin täcker inte fel som uppstår på grund av felaktig användning, avsiktliga eller oavsiktliga skador, skador som uppstår på grund av utrustning som inte tillhandahållits av Allente eller Allentes auktoriserade leverantörer/återförsäljare eller skador orsakade av situationer utanför Allentes eller Allentes auktoriserade leverantörers/återförsäljares kontroll.
Information om Covid-19
Vi följer myndigheternas riktlinjer för Covid-19. Våra installatörer tar ansvar och är symptomfria när de besöker våra kunder. Det är viktigt att även du och andra i ditt hushåll är friska och symptomfria vid besöket, annars behöver vi boka in en ny tid. - Vi undviker att skaka hand - Vi håller minst 1 meters avstånd - Vi desinficerar händerna när vi anländer - Vi måste tacka nej till kaffe, vatten etc. under besöket - Vi rör inte ytor inomhus, annat än tv-boxen och övrig utrustning, om det kan undvikas - Vi använder munskydd om våra kunder önskar det - Vi använder engångshandskar om våra kunder önskar det