Min sida - funktioner, frågor och svar

På Min sida kan du bland annat läsa mer om ditt abonnemang och din hårdvara, se dina fakturor, uppgradera tv-paket, lägga till tillvalspaket och beställa hårdvara.

Klicka här för att gå direkt till Min sida

Om du redan har skapat och aktiverat ditt Min sida-konto kan du hoppa över de här stegen och gå vidare till "Logga in på Min sida" längre ner.

Skapa och aktivera ett nytt konto

Du skapar ditt Allente-konto genom att registrera din mejladress och välja ett lösenord på Min sida. Mejladressen och lösenordet du väljer här blir dina inloggningsuppgifter till både Min sida och Allente-appen.

Skapa konto till Min Sida

  1. Klicka på ikonen för Min sida (eller klicka här) och välj sedan "Registrera ny användare" längst ner.
  2. Följ registreringsstegen för att skapa ditt konto.

Allente-appen
Mejladressen och lösenordet du väljer när du skapar ditt Min sida-konto är också dina inloggningsuppgifter till Allente-appen. Läs mer om Allente-appen och hur du kommer igång här.

Logga in på Min sida

Logga in med användarnamn och lösenord
Klicka på "Logga in" längst upp till höger och ange den mejladress och det lösenord som du valde när du skapade kontot.

Logga in med BankID
Klicka på "Logga in" längst upp till höger och välj BankID. Fyll i ditt personnummer, öppna Mobilt BankID på din mobiltelefon och signera.

Har du glömt ditt lösenord?
Om du har glömt ditt lösenord till Min sida kan du enkelt uppdatera lösenordet på följande sätt:

  1. Gå in på Min sida
  2. Testa att logga in. Om det inte fungerar visas "Glömt ditt lösenord". Klicka på fältet.
  3. Fyll i den mejladress du skapade ditt konto med och tryck på "Skicka". Inom kort får du ett mejl med instruktioner för att byta lösenord.

Funktioner på Min Sida

  • Se vilket tv-paket du har
  • Uppgradera tv-paket
  • Information om din utrustning
  • Se fakturor och genomför betalning (kortbetalning direkt via Min sida är endast möjligt för påminnelsefaktura)
  • Ladda ner fakturor som PDF-filer
  • Se din köphistorik
  • Uppdatera eller lägg till mejladress, adress, telefonnummer osv.
  • Genomför överlåtelse
  • Gör ett GDPR-utdrag
  • Pausa ditt abonnemang

Frågor och svar

  • Har du två abonnemang hos Allente men kan bara se en faktura på Min sida?

    Om du har två abonnemang hos Allente behöver du ha två olika konton och inlogg till Min sida. Det vill säga en sida för varje abonnemang registrerat med respektive kundnummer. Skapa ett nytt Min sida-konto med det kundnummer du saknar faktura för. Längre upp i denna artikel beskriver vi hur du skapar ett konto. 

    Tänk på att varje nytt konto kräver en unik mejladress.

  • Är du tidigare Viasat-kund? Om du inte har loggat in på Min sida sedan den 1 juni 2022 behöver du tänka på det här.

    Den 1 juni uppdaterade vi våra system och i samband med det fick du ett nytt kundnummer. För att aktivera ditt nya Min sida-konto behöver du gå in på allente.se/minsida och klicka på “Registrera ny användare” längst ner. Följ sedan registreringsstegen för att skapa ditt konto. Kom ihåg att mejladressen och lösenordet du väljer här också blir dina inloggningsuppgifter till Allente-appen.

    Ny användare Min Sida.png

    Om du stöter på problem eller om du har fler frågor om Min sida får du gärna ringa oss på 0770-27 27 00 så hjälper vi dig.