Avstängt abonnemang och inkassokrav pga obetald faktura

Om du inte betalar din faktura i tid riskerar du att få tv-signalen avstängd. Det tillkommer även en avstängningsavgift på 345 kr.

Felmeddelande:
"Kanalen finns inte tillgänglig vilken kan bero på: att den inte ingår i ditt abonnemang, att du har en obetald faktura, att ditt kort har tappat signal eller att det är sändningsuppehåll. På Min sida kan du se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt se dina aktuella fakturor. Här kan du även testa att skicka en ny signal till boxen. Är din box ansluten till internet skickar du signal via den blå knappen på fjärrkontrollen. (4)"

Åtgärd för att få tillbaka bilden inom 30 minuter:

  1. Kontrollera om du har en obetald faktura - detta kan du enkelt göra via Min sida.
  2. Betala fakturan direkt på Min sida, så får du tillbaka tv-bilden efter cirka 30 minuter.

Inkasso
Om du har fått ett inkassokrav från inkassobolaget Intrum kan det betyda att du har en obetald faktura hos Allente. betalningen direkt till dem via anvisningarna från Intrum. 

Frågor om inkasso-kravet hanteras direkt hos Intrum. Deras telefonnummer är 08-6167680.

Fick du svar på din fråga?

Vad letar du efter? Lämna gärna en kommentar – med dina inspel kan vi göra hemsidan bättre. Vi läser alla kommentarer, men då vi inte svarar på några meddelanden här ber vi dig att utelämna personlig information, så som telefonnummer och e-postadress. Tack för hjälpen!