Betalning via e-faktura

E-faktura innebär att din faktura kommer direkt till din internetbank istället för att skickas med posten. Den elektroniska fakturan ser likadan ut som din pappersfaktura. Genom att du får fakturorna i din internetbank får du en enklare överblick av dina betalda och obetalda fakturor. Tjänsten e-faktura innebär att du inte betalar någon faktureringsavgift och därmed sparar 69 kr/faktura, det vill säga upp till 828 kr/år.

Så här enkelt anmäler du dig till e-faktura:

  1. Logga in på din banks hemsida.
  2. Välj rubriken e-faktura och klicka på Allentes anmälningsformulär. 
  3. Fyll i alla uppgifter och bekräfta.

Vi behandlar din ansökan inom två veckor och skickar bekräftelse via mejl.

Vanliga frågor och svar

Om du har ytterligare frågor om din faktura ber vi dig kontakta kundservice på 0770 27 27 00.

Fick du svar på din fråga?

Vad letar du efter? Lämna gärna en kommentar – med dina inspel kan vi göra hemsidan bättre. Vi läser alla kommentarer, men då vi inte svarar på några meddelanden här ber vi dig att utelämna personlig information, så som telefonnummer och e-postadress. Tack för hjälpen!